אשתי עושה דווקא וגורמת ליהתפוצץץץץ

הרב יניב חניאיגטבתתשעו25/12/2015
שאלה:
שלום לכבודו ותודה מראש. אני חייב עזרה. בזמן האחרון עקב מרוץ החיים ילדים פרנסה משפחה בית נקיונות אוכל ויש עוד הרבה. כמו החיים של כולנו. לאשתי אין חשק בכלל. אני מוצא את עצמי במקום ממש גרוע, לאשתי אין עניין בקיום יחסים. מקסימום פעמיים בחודש. כמובן שאנו שומרים בזכותה על טהרת המשפחה. כל פעם יש תירוץ אחר. אין זמן, "הילדים" , עייפה, עוד מעט. אני מרגיש העיקר שאתייאש ולא אבקש וכך קורה. זה גורם לי לתסכול אדיר וכמובן מלחמות בבית. והרע שבדברים לחטוא... מה עושים. איך יוצאים ממצב כזה. בעבר כבר שאלתי והתשובה היתה לדבר על העניין. דיברנו הבעיה נפתרה לחושיים שלושה ושוב "יובש" אולי היא נגעלת? יש אדם שלא מעוניין? שאין לו צורך?
תשובה:
טוב, זו כמובן שאלה קשה ועמוקה שנוגעת לכל הרבה פרטים בחיים שלכם.
נקודת המוצא שצריכה להיות היא שזה לא יכול ולא צריך להימשך. חיי הזוגיות כוללים בתוכם את חיי האישות והם חלק חשוב שצריך לשמור עליו. צריך נסות לברר אם אין נקודת עומק שגורמת לאשתך להרגיש כך ולא לרצות לקיים חיי אישות... למרות שבתשובה לשאלתך בסוף, יש מצב כזה, יש נשים (ווגם גברים) שהם קרים מבחינת המשיכה והם לא חשים אותם. כמובן שזה מצב שמצריך טיפול מהפן הזוגי...
נראה שהשלבים שאתם צריכים לעבור הם בראש ובראשונה לברר את הנקודה העמוקה- למה אשתך מרגישה ככה, האם היא באמת "קרה", האם היא לא רוצה אותך ספציפית, האם יש קושי אחר (כאב אולי?) וכדומה... זה חייב להיות השלב הראשון כדי להבין מה הבעיה.
אחרי שיודעים טוב יותר מה הבעיה, יש מקום לנסות ולתקן אותה, שוב, מתוך הבנה שמדובר במשהו שחייבים לתקן (כלומר- התשובה- אז נסתפק בפעמיים בחודש היא לא תשובה). התשובה שהפתרון הוא שיחות ודיבורים היא בהחלט תשובה נכונה, כי אין הרבה כלים אחרים שבהם ניתן להתשמש במקרה כזה, אלא אם כן מוצאים מקור אחר לבעיה. נניח שלאשתך יש כאב, בזה ניתן לטפל...
אם הדיבורים לא עוזרים למשך תקופה, צריך לנסות לפנות לטיפול זוגי אמיתי בליווי מקצועי שינסה לעזור.
אני לא רואה הרבה פתרונות אחרים, מלבד גירושים, אם הדיבורים או טיפול מקצועי לא עוזר.
לא בדיוק הבנתי מה את שואלת, או מה הצורך. כלומחר- אני מבין שיש קושי ובעיה, אבל מה בדיוק הצפיה? אם צדובר על עצה, אני צריך הרבה יותר פרטים כדי לתת עצה נכונה, למה היא גורמת למריבות, מה בדיוק המצב של הבן שלך ושלה, אתם דתיים או לא, היא דתיה וכו'...
אם העניין הוא יותר עניין גל סגולה, אז את לכאורה נוקטת בדרך הנכונה, הדרך הנכונה היא להתפלל, להגיד תהילים ולבקש.
אבל אני בכל חושב שאתם צריכים למצוא משהו מעשי, כמו רב שמכיר את המשפחה, מישהו שיכול ליעץ ולהבין את הבעיה וכדומה...
קצת קשה להבין משאלתך הקצרה מה בדיוק מפריע לאשתך והאם יש בקיום יחסים סכנה של ממש, נניח של זירוז הלידה או משהו. יש מקרים כאלה, של סכנת זירוז, ובמקרים כאלה יותר קל להתיר ביאה דרך איברים או משהו דומה. אבל הביטוי "ממש כואב" הוא לא ממש מוכרע... למה הכוונה כואב? האם זה ממש נורא או שמא פחות, האם אפשר להתגבר על הכאב בעזרת משחות או קרמים למיניהם? ועוד...
בכל מקרה, אם המצב גורם לכך שלא תקיימו יחסים במשך תקופה ארוכה, אולי ניתן להתיר ביאה דרך איברים, על פי ההעדפות שכתבתי כאן בעבר-
א) הכי טוב היה אם ניתן לפלוט את הזרע באיזור אותו מקום, גם אם בחדירה חלקית. כלומר- באיזור הנרתיק באופן כללי, ללא כניסה עמוקה שתכאיב. זה הפתרון הכי טוב.
ב) המצב השני המועדף הוא המצב של ביאה מאחור, שלפי דברי חכמים נחשבת לביאה לכל דבר...
ג) אם שני הדברים לא עובדים, צריך לשקול היתר לביאה דרך איברים, כלומר- הוצאת הזרע על גוף האשה שלא באותו מקום, נניח בין הירכיים או משהו דומה.
חשוב לי להדגיש שעל פי התיאור שלך אני סבור שניתן לעשות את האפשרות הראשונה- כלומר- לעשות את החיכוך עצמו בכל מקום שרוצים, אולם כשמגיעים להוצאה עצמה, להוציא באיזור הנרתיק ללא חדירה עמוקה מידי שתכאיב.
ברכות מרובות
לא בשלב ראשוני. לא אם אין בעיות. למה שחתן צעיר יצטרך את זה? זה מציב את כל העניין מלכתחילה במצב של צורך. זה לא אמור להיות לחתן צעיר. כי למה שחתן צעיר יחשוב או ידע שיש בעיה?
במובן העמוק יותר, חשוב לדעת שזה מתחיל מהראש. אפילו במצב הזה אדם יכול לשלוט בעצמו לאט לאט... וברוב המקרים לא צריכים עזרה חיצונית לזה.
לגבי חתנים ובתוך המשפחה- הלימוד המשותף הוא חלק מהכיף. בא נסתכל על זה בניתוק מהנזק שעושים לנו החיים המודרנים והתרבות המתירנית- האשה לא אמורה להכיר אף אחד והוא לא אמור להכיר אף אחת. אז גם אם, נניח, יש בעיה של שהיה, הם לומדים ביחד להתגבר על זה. אין שום דבר להשוות אליו (אלא אם כו יש בעיה אמיתית, כפי שהזכרנו) הם לומדים לשלוט בעצמם ולמשוך ולאהוב בצורה כזו שגם או רק העונג של השני מעניין אותם.
שימוש במשהו חיצוני פוגם את זה. זה קיצור דרך של הלמידה המשותפת. וכמו תמיד יש לזה מחיר כבד...
לכן, לחתן צעיר אין אפילו מה לחשוב על זה, מלבד מלחשוב על אשתו והחיים שהם בונים ביחד.
אני סבור שכן, מותר לך.
יש עדיפות-
עדיפות ראשונה זה לפלוט באיזור אותו מקום של האשה, תנסה להיצמד כמה שיותר לשם.
עדיפות שניה זה באיזור הישבן.
אם לא, אז על אחד מאברי האשה האחרים.
רפואה שלימה
שני הדברים מותרים, מותר לאשה לראות את בעלה ללא לבוש וכן מותר ואפילו צריך ללחוש דברים שיש בהם משום הגברת התאווה. כמובן שלא מדובר על דברי גסויות, אלא על דברי אהבה, יופיה של האשה, כמה אתה חושק בה וכדומה...
א. לדעתי כן, מותר לגעת בכל חלקי הגוף.
ב. כן, בתנאי שלא מגיעים מזה לפליטה.
ג. לא, הביאה עצמה רצוי מאוד מאוד שתהיה במיטה, בחושך, לפחות חלקי ובצורה מכובדת.
ד. אם הכוונה שהכניסה היא לנרתיק, לכל הדעות כן. אם למקום אחר, לדעת הרמ"א לא.
ה. לא בדיוק הבנתי, אבל מותר לומר דברים שיש בהם משום העלאת התאווה, דיבורים של ניבול פה אסורים תמיד...
ו. אם זה בין הבעל לאשתו זה מותר כמובן. לבעל מותר לתבוע את אשתו בפירוש, לאשה אסור.








